Isnin, 26 November 2012

CORETAN BUAT SAUDARAKU DI PALESTIN.


          Ya Allah, Alhamdulillah, kini, aku menghirup  udara darimu dengan segar sekali.
Aku  menghirupnya  tanpa  dengan hati yang gelisah.
Ya Allah, Alhamdulillah, kini, aku melangkah  ke atas bumimu  dengan hati yang gembira.
Aku melangkah  dengan  senyuman  tidak  lekang  di bibir.
Ya Allah, Alhamdulillah, kini, aku bermain  dengan hati yang penuh keseronokan.
Aku  berlari  bagai tiada masalah di sekelilingku.
Ya Allah, Alhamdulillah, kini, aku makan dengan  sekenyang-kenyangnya
Sampai satu ketika, rezeki  yang  kau  berikan  kami biarkan bersepah.
Ya Allah, Alhamdulillah, kini, aku tidur selena-lenanya.
Hinggakan  mimpi yang begitu indah dan aku terleka.
Ya Allah,Alhamdulillah, kini, aku tinggal dalam negara yang cukup aman.
Aku hidup  dengan keluargaku  dalam negara yang sungguh sejahtera..
Ya Allah, Alhamdulillah, kini, aku bergembira dengan rezeki dan nikmat dari-Mu.
Kesejahteraaan hidup yang  kau berikan kepada  kepadaku.
Ya Allah, terima kasih, terima kasih yang tidak terhingga kerana telah menjadikan Malaysia negara yang aman.
Ya Allah, terima kasih kerana membawa rakyat Malaysia dalam bawah rahmatMu,
Peliharalah kami rakyat Malaysia.
                                 





        



  Tapi......   Ya Allah
Bagaimana saudara kami di sana?
Bagaimana  mereka  dapat  hidup dengan, peluru di setiap pelusuk udara?
Bagaimana  mereka  dapat  bermain jika  kehidupan  mereka  penuh  dengan  keganasan.
Bagaimana mereka  dapat  menikmati  alamMu dengan  keadaan  yang  penuh  dengan  warna merah, darah!
Bagaimana  mereka  dapat meneruskan  kehidupan  jika nyawa mereka  hanya  di  hujung  kereta  kabel.
Bagaimana  mereka  dapat  meniti  alam dewasa  seperti  kami dengan  hanya  bertemankan  tangisan tidak kira waktu.
Bagaimana mereka  dapat  bermimpi  yang  indah-indah  jika  tidur  mereka  bertemankan  bunyi  peluru  di  telinga.
Bagaimana  mereka  dapat  melihat  kekuasaan, dengan  sekeliling mereka  penuh  dengan  kebesaran  kuasa  manusia.
Ya  Allah, peliharalah mereka.
Walau mereka  tiada siapapun  di sisi.
Dengan  isteri  yang  kematian  suami.
Dengan  ibu  yang  kematian  anak.
Dengan  adik  yang  kematian  abang.
Dengan  nenek  yang  kematian  cucu.
Tapi, mereka  tetap  tidak  lekang  dengan  ungkapan  “Alhamdulillah”.!!!
Ya Allah, lanjutkan usaha jihad mereka.
Walau tiada  apa-apa  yang  dapat  melumpuhkan  senjata  api.
 Dengan  semangat  yang  kental  yang  siap  utuh, kekal  di  hati  para  mujahid.
Dengan  kekuatan  doa  mereka  yang  penuh  penderitaan.
Dengan  hati  yang  tidak tenang.
Dengan  kehidupan  yang  penuh  cabaran.
Tidur  mereka  tidak  lena.
Makan  mereka  tidak  kenyang.
Sakit  mereka  perkara  biasa.
Tangisan  mereka  bagai  ketawa.
Jihad  mereka  ibarat  senjata.
                         

                         

                                     

                                       




          Ya  Allah, teguhkan  hati  mereka, teguhkan  hati  kami  rakyat  Malaysia  untuk  terus  berdoa  demi  saudara  kami  di  sana.
Ya  Allah, lindungilah  mereka, rahmatilah  mereka, selamatkan  mereka, peliharalah  mereka, sejahterakan  mereka.
Ya  Allah, berikan  mereka  kekuatan  dengan  terus  perjuangkan  nasib  mereka.
Ya  Allah, lanjutkan  usia  mereka  untuk  terus  berdoa, beribadat   tidak  kira waktu,  suasana.
Begitu  juga  kami  sebagai  rakyat  Malaysia.





















                                                               karyakuadalahanugerahmu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan